.

اسلایدر

.

نقد همه چی نقد فیلم نقد کارتون
ADS
محل درج تبليغات

About Us

به وبلاگ من خوش آمدید خیلی ممنون میشم اگه عضو شید ونظر بدید

جستجو



جستجو در naghdhamechy
جستجو در کل اينترنت

موضوعات
عناوين
نقد

نويسندگان

محمد جواد


پيوند روزانه

منظومه
ساعت
ساختن وبلاگ
شماره پیمان کارها
حمل ته لنجی با ضمانت از دبی
خرید از چین
قلاده اموزشی ضد پارس سگ
الوقلیون

| WelCome To Portal |


جهت بهتر ديدن اين سايت لطفا در سايت ما عضو شويد با تشکر از شما .

آدرس جدید سایت (www.naghdhamechy.loxblog.com)

آدرس کوتاه سایت (www.naghdhamechy.lxb.ir)












محل درج تبليغات


دو یادداشت کوتاه در معرفی فیلم «شوآ»

-دو یادداشت کوتاه در معرفی فیلم «شوآ»

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/50/part4/50/29-Shoah/1-Shoah.JPGبنیاد علاءالدین:«فیلم مستند و تاریخی "شوآ" ساختۀ نویسنده و روشنفکر معروف فرانسوی کلودلانزمن از طریق شبکه های تلویزیونی ماهواره ای ایرانی و با زیرنویس فارسی به سوی ایران پخش می شود. فیلم "شوآ" روایتی است در ٩ برنامۀ یک ساعته دربارۀ قتل عام شش میلیون یهودی اروپایی به دست آلمان نازی که بیش از سیسال پیش تهیه و تاکنون به دست کم بیست زبان ترجمه و در سرتاسر جهان عرضه و پخش شده است. ترجمۀ جدید این فیلم به زبان های عربی، فارسی و ترکی اقدام جدیدی است که توسط "طرح علاءالدین" صورت گرفته و با پشتیبانی"یونسکو" به طور همزمان در ایران، افغانستان، ترکیه و کشورهای عربی منطقه عرضه می شود. "طرح علاءالدین" کتابخانۀ اینترنتی است به زبان های فارسی وعربی که در آن برای اولین بار اسناد تاریخی مربوط به قتل عام یهودیان درجریان جنگ دوم جهانی به طور رایگان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد وهدفش ترغیب گفتگو میان فرهنگ ها و ادیان و از جمله میان مسلمانان ویهودیان است. کلود لانزمن، سازندۀ فیلم در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است: "درست است که "شوآ" اتفاقی است که برای یهودیان افتاده، اما، می توانگفت اتفاقی است که در عین حال برای بشریت رخ داده است." لانزمن در ادامه افزوده است : "من از دیدن فیلم های ایرانی گاه اشک از چشمانم سرازیر میشود، دلیلی نمی بینم که بینندۀ ایرانی نیز از دیدن فیلم "شوآ" متاثرنشود." فیلم "شوآ" برای اولین بار در سال ١٩٨٥ به نمایش درآمد و ساختن آن١١ سال به درازا کشید. "شوآ" مستندی تاریخی، شاهکاری هنری و منحصر بفرداست که بر اساس شهادت نجات یافتگان اردوگاههای آلمان فاشیست و برخی ازنگهبانان و مسئولان این اردوگاهها ساخته شده است. "شوآ" روایت رنج وصف ناپذیر مردمی است که رنج ها و محنت های دیگر ملت های روی زمین را یادآورمی شود و نوعی حس همبستگی، نوعدوستی و اتحاد را میان همۀ مظلومان برمی انگیزد.»

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/50/part4/50/29-Shoah/10-Shoah.jpgکتابناک:«کتاب فیلمنامه شوآ،نویسنده:کلود لانزمن،(با مقدمه سیمون دوبوآر)-مترجم:حشمت همایون:کلود لانزمن در 27 نوامبر 1925 در شهر پاریس دیده به جهان گشود. او در سال 1943 یکی از سازماندهان مقاومت در دبیرستان بلز پاسکال در شهر کلرمون فران در مرکز فرانسه بود و پس از شرکت در مبارزه مخفی در شهر به چریکهای ضد نازی در منطقه اوورنی پیوست. دولت فرانسه به لانزمن نشان مقاومت، نشان لژیون دونور و همچنین نشان ملی لیاقت (درجه یک) را اعطا نموده است.در سال 1952 هنگامی که برلین تحت محاصره کشورهای بلوک شرق قرار داشت، کلود لانزمن در دانشگاه برلین غربی استادیار بود و در آنجا با ژان پل سارتر و سیمون دوبووآر آشنا شد. همکاری او با مجله "عصر نو" که سارتر منتشر می کرد از همان زمان آغاز شد و بی وقفه ادامه یافت و امروز او مدیریت این مجله را به عهده دارد.در تابستان 1974 لانزمن تولید فیلم شوآ را آغاز کرد. تهیه این فیلم یازده سال تمام وقت گرفت. سرانجام هنگامی که "شوآ" در سال 1985 به روی اکران آمد، عموم کارشناسان و دست اندرکاران هنر هفتم آن را یک رویداد مهم در تاریخ سینما توصیف کردند. طی این سالیان، هزاران مقاله، گزارش تحقیقی، کتاب و سمینار دانشگاهی به "شوآ" اختصاص یافته است. بسیاری از جشنواره های سینمایی در کشورهای مختلف جوایز خود را به این اثر ارزنده و خالق آن اعطا کرده اند و پژواک آن در چهار گوشه جهان سینما همچنان ادامه دارد.فیلمی که پس از یک بار دیدن، هرگز فراموش نخواهد شد." یک منتقد سینما فیلم تاریخی "شوآ" ساخته کارگردان بزرگ فرانسوی کلود لانزمن را چنین توصیف کرده است. فیلم نه ساعته لانزمن یک مستند تاریخی است، اما بر خلاف سایر مستندها، در این فیلم هیچ تصویر قدیمی گنجانده نشده و حتی دادگاه جنایات جنگی نیز نشان داده نمی شود. در عوض ، ما با تماشا و گوش دادن به شاهدان عینی – که به سه دسته تقسیم می شوند: بازماندگان ، جانیان و "بی تفاوتها" – کم کم به درک بهتری از این کشتار بزرگ می رسیم.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها : نیم نگاهی به بازی Thief + تریلر, دانلود, دانلود موزیک, دانلود اهنگ, دانلود اهنگهای جدید, دانلود نقد برسی, نقد برسی, نقد وبرسی فیلم, دانلود موزیکهای جدید, دانلود آهنگهای بروز, دانلود موزیکهای جدید, دانلود موزیک جدید, دانلود موزیک های بروز, دانلود نقد وبرسی , نقد وبرسی فیلم, نقد وبرسی فیلم های جنگی , دانلود موزیکهای بروز, دانلود موزیک جدید در 17 شهریور 1392, دانلود موزیک جدید در 17 شهریور 1392 ,

یک شنبه 17 شهريور 1392 نظر دهيد! نويسنده : محمد جواد




جدید ترین مطلب ارسال شده
ابر برچسب ها
دانلود(174) دانلود موزیک(150) دانلود موزیک جدید(116) دانلود آهنگ جدید(103) دانلود آهنگ(62) دانلود موزیک بروز(49) دانلود اهنگ جدید(46) دانلود آهنگ های بروز(42) دانلود آهنگ های جدید(41) دانلود موزیک های بروز(40) دانلود اهنگ(31) دانلود موزیکهای جدید(31) دانلود آهنگهای بروز(31) آهنگ جدید(31) دانلود موزیکهای بروز(29)

A-D-S
محل درج آگهي

آمار سايت
???


آمار بازديد

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 554
بازدید کل : 219708
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1


آرشيو
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392

جدید ترین مطلب ارسال شده
لينک دوستان
خرید عینک آفتابی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو


کپي از منابع سايت نقد همه چی نقد فیلم نقد کارتون با ذکر منبع بلامانع است
Theme Reconstruction By Bir-Music.com

آوازک